Maksumaksja portaal - Maksuküsimused - VARIA - Leppisime füüsilise isikuga telefoni teel kokku teenuse osutamises ja selles, et saadame ettemaksu arve elektronpostiga. Isik pole arvet tasunud. Kas meil on õigus saata meeldetuletus ja arve koos viivisega? Kas viivis on lubatud lisada, kui meil ei ole kirjalikku kokkulepet ja arve ei ole osutatud teenuse kohta, vaid ettemaksu kohta?
UUDISED LIIDU_INFO LIIKMEINFO TEENUSED KOOLITUS MAKSUINFO MAKSUKÜSIMUSED PARTNERID AJAKIRI POOD SISUJUHT
| Otsing | Sisevõrk |                                                                                                                                                                                                                                              

Otsing
Esita küsimus


SmartFAQ is developed by The SmartFactory (http://www.smartfactory.ca), a division of InBox Solutions (http://www.inboxsolutions.net)

Leppisime füüsilise isikuga telefoni teel kokku teenuse osutamises ja selles, et saadame ettemaksu arve elektronpostiga. Isik pole arvet tasunud. Kas meil on õigus saata meeldetuletus ja arve koos viivisega? Kas viivis on lubatud lisada, kui meil ei ole kirjalikku kokkulepet ja arve ei ole osutatud teenuse kohta, vaid ettemaksu kohta?

NB! Vastatakse vastamise ajal kehtivat õiguslikku konteksti arvestades, kui vastuses seda ei täpsustata.

Küsis Maksumaksja ja vastas EML Jurist 20.02.2017 19:22 (66 korda)
Sidevahendi vahendusel sõlmitud lepingu puhul on tarbijale ette nähtud märksa enam õiguseid lepingust taganemiseks kui muul viisil sõlmitud lepingute puhul. Kuivõrd tarbija ei pruugi sidevahendi teel lepingu sõlmimise käigus aru saada, millega ja mis tingimustel ta täpselt nõustub, siis on võlaõigusseadus andnud täiendava kaitse, et lepingule hiljem hinnangut andes saaks lihtsamini lepingust taganeda.

Üldiselt võib mis iganes sidevahendi teel sõlmitud lepingust põhjust nimetamata taganeda 14 päeva jooksul (võlaõigusseaduse § 56 lg 1). Telefoni teel lepingut sõlmides on tarbija telefonikõne käigus võetud kohustustega seotud üksnes juhul, kui ettevõtja on telefonitsi edastatut kinnitanud püsival andmekandjal ning tarbija on oma tahet olla telefoni teel võetud kohustustega seotud kinnitanud kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. See tingimus ei kehti üksnes siis, kui leping sõlmitakse tarbija enda algatusel (võlaõigusseaduse § 54.2).

Seega, kui te ei ole veel tarbijalt kinnitust saanud, siis ei ole ta kohustustega seotud ning eraldi taganemist ta vormistama ei peagi. Järelikult ei ole viivise nõuet veel tekkinudki, esmalt tuleb saada vajalikus vormis kinnitus tarbijalt.

Sellest teemast saab hea ülevaate Tarbijakaitseameti kodulehelt: http://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/telefonimuuk


| EML © 2006 - 2017 | info@maksumaksjad.ee | Ahtri 6a, 10151 TALLINN | Kontakt |    Laadi alla EML logo