Maksumaksja portaal - Maksuküsimused - Käibe maksustamine (käibe mõiste, aeg, maksustatav väärtus) - OÜ korraldas kampaania: ostes aasta jooksul nendelt tooteid või teenuseid 30 tuhande krooni eest, saavad kauba peale saunakaalu, 100 tuhande krooni eest - raadio jne. 900 tuhande krooni eest - teleri. Kas neid tooted, mida ettevõtja peab klientidele jagama tuleb käsitleda kui kingitusi ning peab deklareerima maksukohustuse või on need nii öelda varjatud müük, mille kliendid on nagunii juba kinni maksnud?
UUDISED LIIDU_INFO LIIKMEINFO TEENUSED KOOLITUS MAKSUINFO MAKSUKÜSIMUSED PARTNERID AJAKIRI POOD SISUJUHT
| Otsing | Sisevõrk |                                                                                                                                                                                                                                              

Otsing
Esita küsimus


SmartFAQ is developed by The SmartFactory (http://www.smartfactory.ca), a division of InBox Solutions (http://www.inboxsolutions.net)

OÜ korraldas kampaania: ostes aasta jooksul nendelt tooteid või teenuseid 30 tuhande krooni eest, saavad kauba peale saunakaalu, 100 tuhande krooni eest - raadio jne. 900 tuhande krooni eest - teleri. Kas neid tooted, mida ettevõtja peab klientidele jagama tuleb käsitleda kui kingitusi ning peab deklareerima maksukohustuse või on need nii öelda varjatud müük, mille kliendid on nagunii juba kinni maksnud?

NB! Vastatakse vastamise ajal kehtivat õiguslikku konteksti arvestades, kui vastuses seda ei täpsustata.

Küsis Maksumaksja ja vastas EML Jurist 17.09.2008 07:36 (1974 korda)
Käibemaksuseaduse § 12 lg 8 kohaselt ei sisalda maksustatav väärtus ostjale võimaldatavat hinnasoodustust, kui soodustust kohaldatakse kauba müümise või teenuse osutamise ajal ning ärilisel eesmärgil. Soodustusi pakutakse erineval viisil – nt tehakse kauba ostmisel allahindlus; antakse suure tarne korral midagi kauba peale; antakse hinnasoodustus teatud perioodil teatud määras tehtud ostude korral; antakse teatud perioodil teatud tarnemahu saavutamisel midagi kauba peale – võimalusi on palju.

Oluline on, et ostjale oli vastava soodustuse võimalus ja tingimused algselt teada, st seda kohaldatakse kauba müümise või teenuse osutamise ajal. Reaalne soodustuse üleandmine või võimaldamine võivad toimuda hiljem, st nt tarnemahu saavutamisel jne.

Vt ka MTA selgitusi: http://www.emta.ee/?id=3253

NB! MTA selgitused on osaliselt EML arvates käibemaksudirektiiviga vastuolus.

Vt ka direktiivi art 79 ja 90: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/et/oj/2006/l_347/l_34720061211et00010118.pdf


| EML © 2006 - 2020 | info@maksumaksjad.ee | Ahtri 6a, 10151 TALLINN | Kontakt |    Laadi alla EML logo