Maksumaksja portaal - Mis on luksusauto? - Delfi - Uudised
UUDISED LIIDU_INFO LIIKMEINFO TEENUSED KOOLITUS MAKSUINFO MAKSUKÜSIMUSED PARTNERID AJAKIRI POOD SISUJUHT
| Otsing | Sisevõrk |                                                                                                                                                                                                                                              

Uudiste arhiiv



Delfi : Mis on luksusauto?

28.05.2008 11:04:35 (1316 )

Margus Mikk, Nissan Nordic Europe Baltikumi juht, kirjutab Delfi uudisteportaalis, et sotsiaaldemokraatide mõte maksustada teatud võimsusnäitajatega autod pole uus: mitmel pool maailmas kasutatakse eri maksumeetodeid, millest saadud raha suunatakse teedeehitusse, keskkonnakaitsesse ja teistesse tähelepanu vajavatesse projektidesse.

Näiteks Lätis on kehtestatud luksautode suhtes tavaautodest erinevad reeglid. Luksusautodega seotud kulutusi ei loeta ettevõtlusega seotud kuludeks, samuti ei tagastata kalli auto ostult käibemaksu. Vaatamata lätlaste maksule määratakse seal riigis luksauto ikkagi hinna järgi, mitte mootori võimsuse järgi, nagu sotsiaaldemokraadid teha plaanivad.

Võimaliku maksu mõju Eesti ühiskonnale on raske hinnata. Hinnanguliselt läheks maksu alla ligikaudu 8% Eestis müüdavatest uutest sõidukitest. Kui siin müüakse umbes 30 000 uut sõiduautot aastas, siis peaks maksu maksma umbes 2400 uue auto pealt. Maksu alla minevate autode lõppkogus on kindlasti kordi suurem, sest eriti kasutatud autode poolel on populaarsed just üle 2,2-liitrise töömahuga sõidukid.

Kuna siinsel turul on arvel ligikaudu 500 000 autot, siis „luksusautode“ kategooriasse ja maksustamisele kuulub umbes 40 000 sõidukit. Ma ei usu, et maksu rakendamine autoturule suurt mõju avaldab, sest autosid ostetakse niigi pigem vajadusele põhinedes, aga mitte maksupoliitikat järgides.

Luksautode maksu eest heaks seisvad sotsiaaldemokraatide esindajad väidavad, et suurema kubatuuriga autod saastavad õhku rohkem. Sellega on nii ja naa. Tänapäevased uued autod saastavad vaatamata suuremale kubatuurile kindlasti vähem keskkonda kui kolm aastat ja vanemad sõidukid. Kogu autotöötus teeb väga suuri investeeringuid tootearendusse ja eriti keskkonnasäästlikkusse. Reeglina on uued sõidukid säästlikumad.

Loe täpsemalt: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/article.php?id=18999614&l=fpOpinion


| EML © 2006 - 2019 | info@maksumaksjad.ee | Ahtri 6a, 10151 TALLINN | Kontakt |    Laadi alla EML logo