Maksumaksja portaal - Maksu- ja tolliamet avab septembris uuendatud iseteeninduskeskkonna e-MTA - MTA - Uudised
UUDISED LIIDU_INFO LIIKMEINFO TEENUSED KOOLITUS MAKSUINFO MAKSUKÜSIMUSED PARTNERID AJAKIRI POOD SISUJUHT
| Otsing | Sisevõrk |                                                                                                                                                                                                                                              

Uudiste arhiiv



MTA : Maksu- ja tolliamet avab septembris uuendatud iseteeninduskeskkonna e-MTA

28.07.2019 12:50:00 (69 )

Maksu- ja tolliameti pakutavad e-teenused on alates septembrist kättesaadavad senisest selgema ülesehituse ning mugavalt kasutatava kujunduse saanud e-MTA keskkonnast.

Uuendatud e-MTAsse sisenedes avaneb kasutajale uuendatud kujunduse ja struktuuriga töölaud, kus igaüks, nii eraklient kui professionaalne kasutaja, saab selge ülevaate temaga või tema poolt esindatavate isikute maksu- ja tolliandmetest ning eelseisvatest kohustustest.

Uuenduste läbiv põhimõte on, et oma maksu- ja tolliasjade korras hoidmine on sama lihtne nii aeg-ajalt MTA teemadega kokku puutuvatele kui ka igapäevaselt ettevõtete eest deklaratsioone esitavatele kasutajatele.

Tegemist on selge, abistava, kasutaja reaalse eluga arvestava keskkonna, mis ei vaja igapäevaste toimetuste tegemiseks erilist väljaõpet. Vajadusel suudab iga ettevõtja keskkonna abiga edastada oma maksude andmed ise ning täita vajadusel tollideklaratsiooni.

Professionaalse kasutaja jaoks on oluliseks lisanduseks võimalus kujundada oma töölaud ise. Võimalik on tõsta enamkasutatavad sisuplokid prioriteetsemaks ning muuta tabelites kuvatavate veergude arvu ja valikut.

Sisseviidud muudatused aitavad kasutajaid suunata tegelema kõige pakilisemate asjadega ning aitab sellega vältida võimalikke eksimusi ja sellest tulenevat asjatud tööaja kulu.

Seoses e-MTA üldise töölaua kujunduse ja struktuuri uuendamisega saavad alates 12. augustist järk-järgult uue väljanägemise ka kõik MTA e-teenused. Nende kasutamisloogika ei muutu.

Uuendatud e-MTA on kasutajatele kättesaadav eeldatavalt alates 1. septembrist, vajalike infomaterjalidega saab tutvuda MTA kodulehel alates augusti lõpust. Olulisematest muudatustest on oodatud kõik huvilised ülevaadet saama 29. augustil toimuva veebinari vahendusel. Lisainfo: https://www.facebook.com/events/501856953955800/

Ajakava:

· Alates 12. augustist alustame e-teenuste üleviimist uuele kujundusele. Esmalt saavad uue kujunduse tolli e-teenused, sealhulgas tollideklaratsioonide süsteem COMPLEX ja aktsiisisaatedokumentide süsteem SADHES. NB! Seoses uuendatud kujule üleviimisega võib tolli e-teenuste töös olla kuni 16. augusti õhtuni lühiajalisi katkestusi.

· 30. augusti õhtul alustame uuendatud klienditöölaua paigaldamist. Eeldatavalt 31. augustiks on uuendatud töölaud kättesaadav ning kõik e-teenused taas kasutatavad 1. septembri õhtuks. NB! Alates 30.08-1.09 võib seetõttu olla piiratud e-MTAsse või osadesse e-teenustesse ligipääs.

E-MTA töölaua olulisemad elemendid:

1) Koondvaade. Koondvaate puhul näeb kasutaja kiiret ülevaadet oma kõikide andmete seisust, st kõikide deklaratsioonide, nõuete ja ettemaksukontode ülevaade lähtuvalt kasutajale antud õigustest ja volitustest.

2) Esindatava vaade. Esindatava vaate puhul on välja valitud üks konkreetne esindatav (füüsiline või juriidiline isik) ja informatsiooni näidatakse ainult vastava isiku kohaselt.

3) Menüü ja navigeerimine. Põhimenüü erinevate e-teenustega asub nüüd ekraani vasakus servas. Koondvaates leiab kõigi isikuliikide menüüpunktid (füüsilise isiku, füüsilisest isikust ettevõtja, juriidilise isiku lõikes). Informatsiooni kiire leidmine või vajaliku info edastamine on tehtud mugavaks salvestavate kiirlinkide kaudu. Samuti lihtsustab e-teenuste ja info kiiret leidmist otsingu kasutamise võimalus.

4) Abikeskus. Operatiivseks abi küsimiseks ja saamiseks on igalt lehelt võimalik algatada vestlust, saada kontekstipõhist abiinfot ning tutvuda vastustega korduma kippuvatele küsimustele.

5) Suhtlus ja dokumentide kätte toimetamine. Kasutajal on võimalk algatada vestlus MTA-ga, et oma küsimustele vastuseid saada. MTA-l on võimalik toimetada kasutajale kätte teavitusi, tõendeid ja dokumente.

6) Arvestus. Võimalik on näha erinevate nõuete saldode seisu, ettemaksukonto jääki, lisaks on võimalik teostada nõuete ja nõuete toimingute otsingut erinevate filtrielementide kaudu. Kasutajale luuakse võimalus koostada saldopäringuid, esitada tagastustaotlust.

7) Tolli koondvaade ja töölaud – ülevaade kõikidest tolli deklaratsioonidest. Tolli all leiab kasutaja kõik teenused, mis on seotud tolliteenuste ja kaupade sisse- ning väljaveoga.

8) Maksude koondvaade ja töölaud – ülevaade kõikidest maksudeklaratsioonidest. Maksude alla on koondatud kõik teenused, mis on seotud maksukohustuse tekkimise või täitmisega. Siit leiab kasutaja nii tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonid kui ka füüsilise isiku tuludeklaratsiooni, lisaks aktsiisimaksud, maamaksu, käibemaksu, kohalikud maksud jne.


| EML © 2006 - 2019 | info@maksumaksjad.ee | Ahtri 6a, 10151 TALLINN | Kontakt |    Laadi alla EML logo